تراول کابل چیست؟

تراول کابل آسانسور و عملکرد آن

در پاسخ به این سوال که تراول کابل آسانسور چیست؟ باید بگوییم که؛ این قطعه از آسانسور، در واقع یک راه ارتباطی بین کابل آسانسور و دستگاه کنترل کننده آسانسور می‌باشد که در اتاق آسانسور قرار داده میشود. تراول کابل آسانسور، به صورت مداوم در حرکت است و به همین علت باید انعطافپذیری و استحکام مناسبی داشته باشد.

به بیان دیگر، میتوانیم بگوئیم که؛ تراول کابل آسانسور یک راه ارتباطی حیاتی میان کابین آسانسور و مدار کنترل آن ایجاد می‌‌کند. در آسانسورها به صورت متداول، اطلاعات سیگنال از طریق تراول کابل آسانسور منتقل میشوند، به صورتی که سیگنال‌ها و درخواست‌ها از کابین آسانسور به تابلو فرمان آسانسور منتقل شده و پس از پردازش توسط تابلو فرمان به موتور آسانسور انتقال می‌یابند.

همچنین برای تکمیل تعریف تراول کابل آسانسور، این نکته را باید اضافه کنیم که؛ این نوع کابل، نوعی کابل هدایتی است و از چندین رشته تشکیل شده است و در آسانسور به صورت 12، 18 ،20 و 24 رشته مورد استفاده قرار می‌گیرد که پر مصرف‌ترین نوع تراول کابل در آسانسور، تراول کابل 24 رشته‌ای است. این قطعه، دستورات تابلو فرمان آسانسور را به کابین مخابره میکند تا آسانسور بتواند به مقصد مورد نظر خود حرکت کند. طول عمر این کابلها بسته به نوع آن‌ها، بین 10 تا 15 سال متغیر خواهد بود.

مزیت تراول کابل آسانسور

تراول کابل به دلیل حرکت مداوم در آسانسورها و اتصال به قسمت های بالاتر، نیازمند ویژگی های خاصی هستند. این کابل ها باید دارای مقاومت و انعطاف پذیری بالایی باشند تا بتوانند در برابر کشش و خمش های مکرر مقاومت کنند. همچنین به دلیل حرکت مداوم و سیکل های باز و بسته شدن درب آسانسور، استحکام مکانیکی بالایی نیز مورد نیاز است.

هسته های داخلی تراول کابل آسانسور از مواد PVC با استحکام فوق العاده بالا ساخته شده است که مقاومت عالی در برابر کشش دارد. غلاف خارجی نیز از ترکیب ویژه ای از الاستومر ساخته شده که انعطاف پذیری و دوام بالایی دارد.

علاوه بر این، از مس با درصد خلوص و رسانایی بسیار بالا استفاده شده است. ساختار منحصر به فرد این کابل به گونه ای طراحی شده که نصب و استفاده از آن بسیار آسان بوده و در عین حال پایداری و استحکام مکانیکی لازم را نیز فراهم می کند.

بهترین برندهای تراول کابل آسانسور

در این بخش، برخی از بهترین برندهای تراول کابل آسانسور معرفی شدهاند که شما با مطالعه آنها، میتوانید مناسبترین گزینه را برای آسانسور خود انتخاب نمائید!

تراول کابل ایتالیا

برند تراول کابل ICC، به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین برندهای تراول کابل در سراسر دنیا شناخته میشود! کیفیت و استحکام تراول کابلهای برند ICC، بسیار بالا هستند و همین موضوع سبب شده است تا مردم آن را برای نصب در آسانسورهای خود انتخاب کنند. یکی دیگر از ویژگیهای مهم تراول کابل ایتالیا، انعطافپذیر بودن آن است. از این رو، میتوان از آن در انواع پروژههای اداری، تجاری و مسکونی، استفاده نمود.

تراول کابل دت وایلر سوئیس

یکی دیگر از برترین برندهایی که به طراحی و تولید تراول کابل آسانسور میپردازد، دت وایلر سوئیس است. این برند، محصولات خود را به کشور ایران وارد میکند و شما میتوانید از طریق نمایندگیهای معتبر و مطرح آن در سطح کشور، محصولات مورد نظر خود را تهیه فرمائید. تراول کابلهای دت وایلر، تماما از جنس مس ساخته شدهاند و همچنین، در روند ساخت آنها از PVC مرغوب استفاده میشود. تراول کابلهای دت وایلر معمولا از انعطاف بالایی برخوردار هستند و طول عمر بالایی نیز دارند. شما میتوانید تراول کابل دت وایلر را در دو نوع 18 و 20 رشته تهیه کنید.

تراول کابل MKS ترکیه

این محصول نیز همانند تراول کابل قبلی، تماما از جنس مس ساخته میشود. برخی از ویژگیهای مهم این تراول کابل، شامل انعطافپذیری و مقاومت بالا هستند که سبب میشوند تراول کابل برند MKS ترکیه، در پروژههای مهم و سنگین مورد استفاده قرار گیرد. تراول کابل MKS، از انواع مختلف بکسلدار و شیلدردار برخوردار است و شما میتوانید نسبت به نوع پروژه و نیاز ساختمان مورد نظر، هر یک را انتخاب نمائید. در روند طراحی و تولید تراول کابل MKS، از روکشهای به خصوصی استفاده میشود که سبب میشوند تا انعطاف این تراول کابل افزایش پیدا کند.

تراول کابل فوپا

یکی دیگر از برترین برندهای وارداتی تراول کابل، فوپا است! محصولات این برند، توسط متخصصین و تکنسینهای کشور ترکیه طراحی و به بازار عرضه میشوند. تراول کابل فوپا، از جنس مس ساخته میشود. تمامی موادی که در روند ساخت این تراول کابل بکار برده میشوند، مرغوب هستند. اگر به دنبال تراول کابلی هستید که مقاومت بالایی در برابر انواع عوامل محیطی از جمله؛ رطوبت، گرد و غبار داشته باشد؛ ما تراول کابل فوپا را به شما پیشنهاد میکنیم!

تراول کابل بهران

این برند، به عنوان یکی از پرفروشترین و محبوبترین برندهای ایرانی شناخته میشود که تراول کابلهای مرغوب و باکیفیتی را به بازار عرضه میدارد. استحکام و انعطافپذیری بالا، از ویژگیهای بارز محصولات این برند هستند. با توجه به اینکه تراول کابل از یک سمت به زیر کابین آسانسور و از سمت دیگر به تابلو فرمان آسانسور متصل است و دائما در حال حرکت میباشد، باید از مقاومت و دوام بالایی برخوردار باشد تا به خوبی بتواند ارتباط بین کابین آسانسور و مدار کنترل را مدیریت نماید.

تراول کابل گلشنی

اگر به دنبال تراول کابلی هستید که بتواند به خوبی ارتباط بین تابلو فرمان و کابین را برقرار کند، تراول کابل برند گلشنی یکی از بهترین محصولات است! تراول کابلهای این برند در جنسها و متریالهای مختلفی ساخته و به فروش میرسند. بهتر است برای نصب و راهاندازی آسانسور، از تراول کابل 24 رشته استفاده شود تا مقاومت بیشتری داشته و از طول عمر بالاتری برخوردار باشد.  

برندهای سازنده تراول کابل آسانسور خارجی

همانطور که میدانید، اجناس و کالاهایی که در خارج از کشور تولید میشوند، معمولاً کیفیتی بالاتر از نمونههای داخلی دارند. برندهای تراول کابل خارجی معتبری امروزه وارد کشور می‌شوند که در نزد مشتریان، محبوبیت بسیاری یافته‌اند. برخی از برندهای سازنده تراول کابل خارجی، عبارت‌اند از:

تراول کابل فوپا

تراول کابل آکیش

تراول کابل دت وایلر سوئیس

تراول کابل دت وایلر جمهوری چک

تراول کابل آی سی سی ایتالیا

برندهای سازنده تراول کابل آسانسور ایرانی

طی سال‌های گذشته، مهندسین ایرانی نیز در زمینه ساخت تراول کابل آسانسور فعالیت نموده و توانستهاند نمونههای مختلفی را با کیفیتهای عالی وارد بازار کنند. این قطعه اهمیت زیادی در کارکرد صحیح آسانسور دارد و باید در انتخاب آن دقت زیادی به خرج داده شود. از جمله برندهای ایرانی که در زمینه فروش تراول کابل آسانسور فعالیت میکنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

تراول کابل آسیا

تراول کابل گلشنی

تراول کابل دت وایلرتمام مس ایرانی

153500

ویژگی های بهترین تراول کابل آسانسور

تراول کابل ها دارای ویژگی‌های منحصر بفردی هستند که آن‌ها را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در آسانسور و تجهیزات صنعتی تبدیل کرده است.

استفاده از مس آنیل شده با خلوص بالای 99.97% باعث شده این کابل‌ها دارای مقاومت رسانایی بسیار پایین و کارایی بالایی باشند. همچنین کیفیت عالی این محصولات با 22 سال تجربه ما در زمینه تولید انواع کابل‌های صنعتی تضمین شده است.

تراول کابل آسانسور مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر عواملی نظیر رطوبت، سایش، چربی و روغن دارند که باعث افزایش عمر مفید آن‌ها می‌شود. علاوه بر این طراحی هوشمندانه و استفاده از مواد اولیه باکیفیت بالا موجب شده عمر مفید این کابل‌ها نسبت به محصولات مشابه بیشتر باشد.

در نهایت ویژگی‌های مکانیکی و الکتریکی عالی این کابل‌ها آن‌ها را به یک انتخاب ایده‌آل برای کاربردهای صنعتی تبدیل کرده است.

محاسبه متراژ مورد نیاز تراول کابل آسانسور

کاردکها در تابلو فرمان آسانسور، شبیه به تراول کابل عمل میکنند و به جهت صرفه‌جویی در هزینهها از یک کاردک در کنار تراول کابل استفاده میشود. جهت محاسبه متراژ مورد نیاز تراول کابل آسانسور، باید تعداد توقف آسانسور را در 3.2 ضرب کرد و جواب را با 11 جمع کرد. تعداد کمتر این کابل موجب کاهش هزینه میشود؛ اما نباید کمتر از 12 رشته باشد تا دچار گره خوردن نشود. این کابلها در تعداد 4، 8، 12، 16، 20 و 24 رشته موجود هستند و همچنین، در رشتهها از نخهای نایلونی بسیار قویی و محکمی استفاده میشود.

قیمت تراول کابل آسانسور به تعداد رشتهها، سطح مقطع رشتهها و کیفیت ساخت آن بستگی دارد و در این میان میتوان به بهترین برند خارجی تراول کابل که برند دت وایلر سوییس است و برندهای داخلی تراول کابل میرزاخانی و گلشنی اشاره کرد. برای انتخاب تراول کابل مناسب هر آسانسور باید به ویژگیهای آسانسور مورد نظر توجه شود. آسانسورها از نظر ارتفاع به سه دسته کم، میانه، زیاد تقسیم میشوند و به طور معمول در آسانسورهای کم ارتفاع از کابلهای بدون مهار و در ارتفاع متوسط و زیاد از کابلهای مهاردار یا با روکش بسیار مقاوم استفاده میشود.

تراول کابل آسانسور دارای یک وزن استاندارد و یکسان است که برای تمام تراول کابل‌ها صدق میکند و اگر جز این باشد کابل مورد نظر استاندارد و باکیفیت محسوب نمی‌شود. در مورد وزن استاندارد تراول کابل باید گفت که؛ وزن استاندارد در هر اینچ از این کابل، باید برابر با 0.09 کیلوگرم باشد.

معرفی انواع تراول کابل آسانسور

تراول کابل آسانسور را از لحاظ ویژگیهای مختلفی طبقهبندی میکنند که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته شده است. اولین دسته‌بندی انواع تراول کابل، بر اساس شکل ظاهری آن‌ها است! تراول کابل‌ها می‌توانند ساختاری تخت یا گرد داشته باشند. تراول کابلهای گرد معمولا از رشتههای هدایتی مختلفی تشکیل شدهاند که دور یک عضو مرکزی پیچیده شدهاند. معمولا تعداد رشتههایی که در این کابلها استفاده میشود، بسیار زیاد و حدود 120 عدد است. همچنین این نوع کابلها، انعطافپذیری بالایی دارند.

در تراول کابلهای تخت، هر کدام از تک رشتهها به صورت موازی کنار هم قرار میگیرند و یا چندین رشته که به صورت گرد کنار هم قرار گرفتهاند، موازی با دیگر مجموعه رشتههای گرد قرار میگیرند و در نهایت با ورقه و یا صفحه محافظتی پوشانده میشوند.

انتخاب هر یک از این نوع رشتهها، براساس قیمت و کاربرد آن‌ها خواهد بود. به عنوان مثال؛ در آسانسورهایی که در ارتفاعات کم تردد میکنند، تراول کابلهای تخت، بیشتر استفاده میشوند؛ اما در آسانسورهایی که باید ارتفاع طولانی را بالا و پایین بروند و سرعت در آن‌ها مهمتر است، از تراول کابلهای گرد استفاده میکنند.

دسته‌بندی بعدی انواع تراول کابل آسانسور، بر اساس تعداد رشته آن‌ها است.  به طور معمول تراول کابلهای تخت در انواع ۴، ۸، ۱۲، ۱۶، ۲۰ و ۲۴ رشتهای تولید میشوند و با توجه به مشخصات آسانسور معمولا انواع ۱۲، ۲۰ و ۲۴ رشتهای متداولتر هستند و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آخرین دسته از انواع تراول کابل آسانسور، با توجه به جنس آن‌ها طبقه‌بندی می‌شود.  در ساخت تراولکابل از متریال‌های مختلفی استفاده میشود؛ اما به صورت کلی، تراول کابل را بر اساس جنس در دستههای آلومینیوم(cca)، مسواره(نیمه مس) و تمام مس تقسیمبندی میکنند.

همچنین، نکات دیگری در مورد ساختار کابل تراول آسانسور وجود دارد. در ساختار تراول کابل، رشتهای از نخ نایلونی بسیار محکم وجود دارد که باعث افزایش استقامت کابل و طول عمر آن میشود. برای آسانسورهایی با سرعت بالا یا ارتفاع بیشتر، پوشش تراولکابل ضخیمتر بوده و در بافت آن از رشتههای مقاوم در برابر کشش و تنش استفاده میشود. این گونه کابلها معمولا با رشتههایی از سیم بکسل تجهیز میشوند که پیش از این، آن‌ها را در ساختار تراول کابلهای گرد معرفی کردیم.

فاکتورهای موثر در قیمت تراول کابل آسانسور

قیمت هیچ یک از قطعات آسانسور یکسان نیست و همچنین، هزینه مورد نیاز برای تهیه آن‌ها با توجه به عوامل و عناصر مختلفی، تغییر می‌کند. به عنوان برخی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت تراول کابل آسانسور، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند شرکت سازنده
  • کیفیت ساخت
  • میزان خلوص مس
  • مشخصات فنی
  • محصول کدام کشور
  • متراژ تراول کابل

قیمت تراول کابل آسانسور

شما میتوانید به صورت مستقیم اقدام به خرید قطعات آسانسور از بازار کنید! تجهیزات مورد نظر شما از جمله تراول کابل آسانسور به صورت عمده و در انواع مختلف به بازار عرضه می‌شود؛ اما شما میتوانید به واسطه اینترنت، همزمان به تعداد زیادی فروشگاه آنلاین که انواع قطعات آسانسور را ارائه میدهند، دسترسی داشته باشید. نوع تراول کابل‌های آسانسور، قیمت آن‌ها و برندهایی که آن‌ها را تولید میکنند، بررسی کنید و اگر نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، از بخش پشتیبانی، مشورت بگیرید و در نهایت اقدام به خرید تراول کابل آسانسور با توجه به شرایط و بودجه خود کنید.

لیست قیمت تراول کابل آسانسور برندهای ایرانی در سال 1402 با توجه به مشخصات و ویژگیهای متفاوت آن‌ها، در تاریخ 1402/03/27 به شرح زیر میباشد:

  • قیمت تراول کابل دت وایلر تمام مس ایرانی متری 157000 هزار تومان
  • قیمت تراول کابل دت وایلر تمام مس NEW متری 170000 هزار تومان
  • قیمت تراول کابل آندا تمام مس ترک متری 240000 تومان

لیست قیمت برندهای خارجی تراول کابل آسانسور را نمیتوان ارائه کرد؛ زیرا، قیمت ارز در لحظه دستخوش تغییراتی میشود. جهت اطلاع از قیمت برندهای خارجی تراول کابل، میتوانید با تیم پشتیبانی آسانسور عظیمی در ارتباط باشید.

ما نیز در بازرگانی آسانسور عظیمی، تلاش کردهایم تا انواع تجهیزات آسانسور را از برندهای مختلف گردآوری کنیم و با قیمت مناسب به مشتریان عزیز ارائه دهیم. شما میتوانید از طریق فروشگاه آنلاین قطعات آسانسور عظیمی، تمامی این تجهیزات از جمله تراول کابل آسانسور را مشاهده کنید، قیمتها و کیفیتها را با هم مقایسه کنید و پاسخ سوالات خود را از بخش پشتیبانی جویا شوید.

خرید تراول کابل آسانسور

جهت خرید تراول کابل آسانسور، موتور آسانسور و دیگر قطعات آسانسور باکیفیت و متناسب مورد نظر خود، میتوانید از طریق فروشگاه آنلاین قطعات آسانسور عظیمی اقدام کنید! شرکت بازرگانی آسانسور عظیمی با بیش از 10 سال سابقه درخشان فعالیت در حوزه صنعت آسانسور، با ارائه انواع تجهیزات آسانسور با قیمت مناسب، کیفیت بالا و ضمانت در حال خدمترسانی به شما هموطنان عزیز است.

وظایف تراول کابل آسانسور 

تراول کابل آسانسور قطعه‌ای است که، در مراحل پایانی نصب بر روی آسانسور تعبیه میشود. این قطعه اهمیت زیادی در کارکرد صحیح آسانسور دارد و باید به درستی بر روی آسانسور نصب شود. این قطعه، در واقع پلی برای برقراری ارتباط بین کابین آسانسور با تابلو فرمان آسانسور میباشد. تراول کابل در آسانسور، وظایف متعددی را بر عهده دارد که مهمترین آن‌ها، انتقال دستورات آسانسور به سایر بخشها است.

هر چقدر کیفیت این قطعه بالاتر باشد، قاعدتا طول عمر بیشتری نیز خواهد داشت. هر چند طول عمر مفید این قطعه مشخص میباشد و پس از به پایان رسیدن تاریخ آن، باید تعویض شود. درون این کابل، رشته نخهای پلاستیکی قرار می‌گیرند که رشتههای سیمی از درون آنها رد شده است. این سیم‌ها، باعث افزایش طول عمر تراول کابل و همچنین استقامت و استحکام آن‌ها می‌شوند.

نحوه نصب تراول کابل آسانسور

به طور کلی، درباره نحوه نصب تراول کابل آسانسور که یکی از قطعات الکتریکال آسانسور محسوب میشود، باید بگوییم؛ این کابل به شکل لوپ و با بست تراول کابل آسانسور از یک سو به تابلو فرمان و از سوی دیگر به زیر کابین آسانسور متصل میشود. نصابان قطعات آسانسور در زمان نصب تراول کابل، این قطعه را با بست os به زیر یوک کابین محکم میکنند.

وزن تراول کابل آسانسور

بر اساس استانداردهای تعیین شده، وزن 1.85 اینچ از تراول کابل که تقریبا برابر با 4.7 سانتیمتر است، 1.85 پوند بر فوت یا حدود 0.07 کیلوگرم بر متر می‌باشد. بنابراین، مطابق استاندارد، وزن تراول کابل آسانسور یک اینچی (0.03 متر) باید تقریبا حدود دو پوند بر فوت یا 0.09 کیلوگرم بر متر باشد.

محاسبه طول تراول کابل آسانسور

همانطور که در شکل زیر مشاهده میکنید، محاسبه تراول کابل آسانسور کاملا تخصصی است و در آسانسورهای مختلف متفاوت است؛ اما فرمولی وجود دارد که میتوانید از آن برای محاسبه متراژ تراول کابل آسانسور به صورت اولیه استفاده کنید:

طول تراول کابل = (تعداد توقف*3.2)+11

بست تراول کابل آسانسور

بست تراول کابل آسانسور که به آن travel cable hanger یا travel cable clamp گفته میشود، برای حمایت از وزن هر اندازهای از کابلها مورد استفاده قرار میگیرد تا از حرکتهای ناخواسته کابل جلوگیری کند. این قطعه، معمولا شامل یک براکت است که در دیوار بالا رونده، کابین آسانسور و دیواره چاهک وصل میشود تا تراول کابل بتواند از داخل آن عبور کند.

جنس و متریال تراول کابل آسانسور

در ساخت تراول کابل آسانسور، باید از متریال‌های مناسب و باکیفیتی استفاده شود. جنس تراول کابل بسیار مهم است و باید دارای استحکام بالایی باشد؛ به این دلیل که به صورت مداوم در حال حرکت است و باید به شکل استانداردی ساخته شده باشد تا از عمر و دوام بالایی برخوردار باشد. یکی از وظایف تراول کابل، این است که باید به صورت مرتب فرمانها و درخواستها را به تابلو فرمان ارسال کند. طرف دیگر تراول کابل، به زیر کابین متصل میشود و همزمان با کابین آسانسور به سمت بالا و یا پایین حرکت میکند. یکی از وظایف بسیار مهم تراول کابل، این است که ارتباط بین کابین و مدار کنترل را برقرار نماید.

در تابلو فرمانهای جدیدتر و نوآوری شده، از یک جعبه کاردک نیز استفاده میشود. وظیفه این کاردک در تابلو فرمانهای آسانسور نیز، درست مانند تراول کابل آسانسور، برقراری ارتباط بین کابین آسانسور و تابلو فرمان آسانسور است. به صورت معمول، برای اینکه در هزینهها صرفهجویی شود، از یک رشته تراول کابل استفاده میکنیم و کاردک تابلو فرمان آسانسور را، به عنوان رشته دیگر تراول کابل استفاده میکنیم. بنابراین، درباره تراول کابل آسانسور میتوان گفت که؛ به همراه کاردک در تابلو فرمان آسانسور، وظیفه برقراری ارتباط بین کابین آسانسور و تابلو فرمان آسانسور را دارد.

جمع‌بندی

آسانسور دارای قطعات مختلفی است که هر کدام از آنها وظایف مخصوص به خود را دارند و همه آنها در کنار هم باعث بهتر عمل کردن آسانسور میشوند. تراول کابل، یکی از قطعاتی است که نبود آن در آسانسور موجب مشکلات زیادی میشود. این قطعه وظیفه برقراری ارتباط بین کابین آسانسور و تابلو فرمان آسانسور را دارد. در زمان خرید این قطعه باید دقت زیادی به خرج داده شود؛ چرا که کمبود کیفیت این قطعه صدمههای زیادی را به سایر قطعات خواهد زد. قیمت تراول کابل آسانسور، بسته به برند سازنده، طول و کیفیت آن متغیر است. جهت نصب تراول کابل آسانسور، باید متراژ لازم را اندازه‌گیری کنند تا متوجه شوند چه مقدار کابل برای نصب لازم است. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را با تراول کابل آسانسور آشنا کنیم تا نحوه کارکرد این قطعه مهم از آسانسور را بهتر درک کنید.

سوالات متداول

آیا نصب تراول کابل آسانسور، آسان است؟

نصب تراول کابل اهمیت زیادی دارد و بهتر است که این کار را بر عهده نصابان آسانسور بگذاریم تا به خوبی این قطعه را نصب کنند. اشتباه متصل کردن این قطعه، سبب نرسیدن دستورات به سایر بخشهای آسانسور میشود.

بهترین برند خارجی تراول کابل آسانسور چیست؟

در حال حاضر، برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که بهترین آنها تراول کابل دت وایلر سوئیسی می‌باشد.

وزن استاندارد تراول کابل آسانسور چقدر است؟

هر 5 سانتی‌متر از این کابل، تقریبا 0.07 کیلوگرم است که این مقدار وزن برای انواع تراول کابلها استاندارد و یکسان است. اگر تراول کابلی وزن کمتر یا بیشتر از این مقدار داشته باشد، کیفیت خوبی ندارد و از استانداردهای لازم برخوردار نیست.

نوشته قبلی

آسانسور هیدرولیکی؛ بررسی انواع آسانسور هیدرولیک و کارکرد آنها

نوشته بعدی

نکات مهم در انتخاب مناسب آسانسور برای ساختمان مسکونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری

تماس تلفنی